حرم امام رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان چگونه در زندگی روزمره، حضرت پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم؟ نیمی از زائران ایرانی به عربستان رسیدند (۹ خرداد ۱۴۰۳) آن مرد با باران آمد حرم امام رضا(ع) بعد از انقلاب اسلامی چه تغییراتی کرد؟ سلام علیکم بما صبرتم چند پیشنهاد برای آنکه در طول روز به یاد امام‌رضا(ع) باشیم سردار غیاثی: شهید رئیسی به کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی رسید تولیت آستان قدس رضوی: حضور هیئت‌های خارجی در یادبود شهدای دولت، جایگاه رفیع نظام را نشان داد از سرتیپ‌دوم سیدطاهر مصطفوی، خلبان پرواز رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ دعای تبدیل مصیبت به جایگزین بهتر جایگاه مردم‌داری در باورهای اسلامی تابوت شهید و صندوق عهد برادری ایرانیان
سرخط خبرها

به مناسبت دهه ولایت ۱۵ ویژه‌برنامه قرآنی و معرفتی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۲۲۸۴
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
به مناسبت دهه ولایت ۱۵ ویژه‌برنامه قرآنی و معرفتی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
حرم مطهر رضوی در در دهه ولایت و امامت میزبان ۱۵ ویژه برنامه قرآنی و معرفتی است که برای گروه‌های مختلف سنی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ویژه‌برنامه‌های قرآنی و معرفتی حرم مطهر رضوی ویژه خواهران و برادران از هشتم تیر ماه همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در رواق‌ها و صحن و سرای آستان ملکوتی امام رضا (ع) آغاز شده و تا ۱۶ تیر ماه مصادف با روز عید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

در این ایام ۱۵ برنامه قرآنی و معرفتی ویژه زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نخستین برنامه این ایام «کارگاه امام علی (ع) از زبان امام علی (ع)» است که هر روز در سه نوبت طی ساعت‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۸ در رواق دارالعباده حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

دومین ویژه‌برنامه، پایگاه آشنایی با سخنان حضرت و امیر و پاسخگویی به شبهات واقعه غدیر نام است که از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در رواق دارالتفسیر واقع در مقبره علامه شیخ طبرسی میزبان زائران خواهد بود.

نشست‌های تدبیر در خطبه غدیر هم عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این ایام نورانی است که هر روز ساعت ۱۰:۴۵ در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

دوره آموزشی «تبین واقعه غدیر با استناد به آیات و روایات ویژه نوجوانان دختر» از دیگر برنامه‌های معرفتی این آستان ملکوتی به شمار می‌رود که از ۱۰ لغایت ۱۵ تیر ماه به مدت پنج روز از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ به مدت ۲ ساعت ویژه دختران مشهدی در رواق‌های دارالحجه (عج) و امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

همچنین کرسی ثابت هفتگی نهج البلاغه چهارشنبه این هفته ساعت ۱۷ در رواق دارالتفسیر حرم مطهر برقرار است.

در دهه ولایت، کرسی تلاوت قرآن کریم همه‌روزه از ساعت ۱۷ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود تا زائران از فیض تلاوت آیات نورانی این کتاب آسمانی بهره‌مند شوند.

خوشنویسی آیات قرآن کریم از دیگر برنامه‌های قرآنی ویژه خواهران در رواق دارالقرآن کریم حرم مطهر امام رضا (ع) است که هروز ساعت ۱۷ الی ۱۹ اجرا می‌شود.

محفل قرآنی جواد الائمه (ع) ویژه نوجوانان از مهمترین برنامه‌های قرآنی این دهه به‌شمار می‌رود که همه روز از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی میزبان دوستداران قرآن است.

کرسی تفسیر قرآن کریم با حضور دکتر حسن رحیم پور ازغدی جمعه و شنبه هر هفته ساعت ۱۷ در دارالتفسیر حرم مطهر رضوی برپاست که علاقه‌مندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از مباحث ناب این استاد برجسته تفسیر به مقبره علامه شیخ طبرسی مراجعه کنند.

کودکان رده سنی پنج تا هشت سال نیز در این ایام می‌توانند مهمان جشن «شکوفه‌های رضوی» شوند. این برنامه ۱۴ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در رواق حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

مشابه همین جشن، جشن قرآنی قربان تا غدیر ویژه نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال ساعت ۱۷:۱۵ الی ۱۸:۳۰ در رواق دارالقرآن کریم حرم مطهر اجرا خواهد شد.

همچنین کارگاه هنر‌های قرآنی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و معرق ویژه برادران صبح‌ها ساعت هشت الی ۱۲ و ویژه خواهران ظهر‌ها از ۱۵:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی واقع در صحن جمهوری اسلامی تدارک دیده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->